10.12.11

Jule Blogchallenge # 7, 8, 9

Nu skete der jo så det at jeg kom til at sove lidt i timen... Og ikke fik opdateret på den dersens blogchallenge... Så jeg slår hermed hele 3 stk. sammen! 
# 7 Vis os dit hjem 
# 8 Noget du selv har lavet 
# 9 Din yndlingsopskrift på julegaver
Har idag fået min lillesøster på besøg som skal være her hele weekenden. Det ER tophyggeligt, og det BLIVER tophyggeligt! :-)
 Idag har vi f.eks. lavet perler og gået helt i barndoms-mode. Inspirationen kommer herfra blogland. Kan ikke linke til jer alle, men sige - tak for ideen! sådan vidt og bredt!
 Sigrid puslede med mini-perlerne og lavede den fineste ugle. Glemte helt at tage billede af den, - det må komme senere. 
 Vi var idag på den årlige juletur til Århus. Var på Kählers Spisesalen og få morgenbuffet, og så ellers rundt i alle favoritbutikkerne! Bl.a. "kom jeg til" at købe ovenstående ringe. Og en mere som jeg har taget på. Karen Klarbæk skrev om dem forleden dag, og god damn hvor har hun bare ret i at de er fede! Kunne slet ikke bestemme mig for farven, så nuppede en af hver! Til lige knapt 8 kr. stk., tror jeg godt lige budgettet kunne klare det ;-)
 Og fantastiske farvelader røg også i kurven...
 Sammen med det fineste tape til 98 øre pr. stk. Blev en smule begærlig og kom til at købe lidt meget af det med stjerner. Men helt ærligt. 98 øre!!!
 Starten på et nyt projekt, mere herom senere!  

Og fine figurer i selvhærdende ler. Inspirationen kom fra hende her. Jeg vil nødigt indrømme det, men jeg er måske en smule nærig. For at sige det ærligt, så ville jeg bare ikke gi' 200 kr. for et stempelsæt der alligevel ikke var som jeg synes det burde være. Så frem med gulerødder, urtekniv og evnen til at udskære bogstaver spejlvendt! Synes faktisk resultatet blev ok, - og glæder mig til at male dem i vilde farver når de er tørre! Tror det bliver et hit som pakkepynt julen anno 2011. 

... Nå, men så I ikke både noget jeg selv havde lavet og en ide til julegave(indpakning)? Hermed overstået blogchallenge # 8+9. # 7 må I vente lidt med, - huset bugner af ting og sager (læs: rod) der ikke egner sig til at blive vist frem i fuld offentlighed. Og som mere reel undskyldning, så kan jeg jo heller ikke tage billeder i det her elendige lys mørke. ;-)

2 kommentarer:

  1. Jeg synes, at dine bogstaver er blevet rigtig gode! Det giver noget kant til teksten, at bogstaverne ikke er spyttet ud af en maskine. Tak for inspirationen! :)

    SvarSlet
  2. Nemt og billigt, ikke? Synes faktisk også det er ret godt! Skal bare lige ha fat i nogle blonder til at lave struktur med, - ved dem her brugte jeg en gammel striktrøje i mangel af bedre! ;-)

    SvarSlet

Skriv gerne en kommentar, - det gør mig så glad :-)