13.8.11

Nye fine ting og køkkenproduktivitet!

Jeg havde slæbt min kæreste med ind til byen i går (Århus) bl.a. for at købe en gave. Vi skal til 2-års fødselsdag hos min fætter-Rasmus på tirsdag, og han ønsker sig møbler til sit nye værelse, og bogstaver til at sætte på døren. Jeg havde set Design Letters på nettet og at de forhandles hos Decorate Shop på Jægergårdsgade, og marcherede dermed i rask trav mod butikken som det første da vi havde parkeret! De havde desværre ikke alle bogstaverne i de rigtige farver, men fik dem til gengæld lagt til side til mig i deres anden butik - i den anden ende af byen! Så jeg måtte lokke kæresten min med (fantastiske!) lakridser fra Johan Bülow, for at gå ned efter dem.
Synes de var hele turen værd, - se lige hvor fine de er:

 På turen tilbage til bilen gik vi lige ind i den nye (store!) Tiger på Strøget. Der købte jeg de her fiiine æsker til kun 10 kr. pr. stk.! Tror de skal stå i mit walk-in closet, eller måske i soveværelset...
Fødselsdagskortet til Rasmus købte jeg også i Decorate Shop, synes det var så fint - og endda miljøvenligt i 100 % genbrugspapir.

Kenneth (som verdens sødeste kæreste hedder) er desværre blevet kaldt på arbejde idag, så jeg er helt alene hjemme... Var først lidt ærgerlig over at vores fælles fridag skulle gå i vasken, men har faktisk hygget mig med en masse små-projekter!
Startede ud med at gå en tur ned til underboen (som er en vinhandel!) for at købe en lakrids-stout. Jeg læste i går en opskrift på et rugbrød med lakrids, som jeg bare MÅTTE afprøve! Derfor købte jeg i går Raw Liquorice Powder fra Johan Bülow, og printede opskriften ud. Øllen vidste jeg at underboen havde på hylden, og det er jo med at støtte de lokale.
Rugbrødsdejen dufter deeeejligt at lakrids, og står nu og hygger sig under et fugtigt klæde, indtil det skal i ovnen:
Opskriften kan i øvrigt findes her: Lakrids-rugbrød fra Johan Bülow Lakrids

I ovnen har jeg lige nu nogle lækre aubergine- og courgettestave som er ved at blive grillet. De skal bruges i en salat som vi skal have til frokost hos min moster i morgen:

Sådan så de ud inden de kom i ovnen, - skåret ud og vendt i en blanding af olie, citronsaft og -skal, salt, peber og hvidløg. Uhm!

I kø til ovnen (vi har ingen varmluft, øv!) står en skål soyamandler og venter:

Noget af det mest simple - men samtidigt mest lækre jeg ved! Mandler og soya hældes sammen i en skål, røres rundt så mandlernes "skind" kan absorbere soyaen. Lægges på bagepapir og ind i ovnen indtil de er tørre. Eneste minus er at man skal passe på at de ikke får for meget i ovnen! Det er en hårfin balance at de får nok, men ikke for meget!

Til min "skrive-pause" har jeg lavet mig en chai-latte. Umme-num siger jeg bare! Det kunne jeg godt blive afhængig af! Det er noget øko-the fra Super-Brugsen, en kanelstang og soya-mælkeskum. (Jeg fik en mælkeskummer i julegave af mine svigerforældre, der både varmer og skumme mælken, - intet mindre end fantastisk!!)
Buddha på billedet er købt i Bilka, - sidder og laver hyggebelysning på terrassen hver aften med den lille solcelle-lampe. Normalt er jeg meget imod figur-solcellelamper, men synes faktisk ham her er meget fin!

God weekend! :-)

PS. Har ikke nået at rydde op, og kæresten er på vej hjem. UPS! ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en kommentar, - det gør mig så glad :-)